Odbor správy majetku

Rozsah hlavních působností

a)na úseku správy majetku

  • kontroluje dodržování závazků vyplývajících z kupních, nájemních
    a dalších smluv, plnění závazků pronajímatele vyplývajících z nájemních smluv včetně údržby
  • zajišťuje výběrová řízení pro převody, prodeje, nájmy majetku města, uzavření smluv pro majetkové úkony, nabídkové řízení, návrhy cen, nájemní smlouvy, převody, nájmy, prodeje objektů a pozemků, včetně evidencí žádostí, pronájmy nebytových prostor v objektech města, včetně evidence
  • provádí kontrolní činnost ve využívání nebytových prostor
  • přejímá a předává objekty a pozemky při majetkoprávních úkonech města
  • provádí technicko - ekonomické vypořádání spojené s prodejem objektů (odhlášení
    a převod el. energie, plyn, voda, teplo apod.)
  • eviduje smlouvy o dispozicích s majetkem města (např. smlouvy kupní, prodejní, převodní a nájemní) včetně zajištění předpisu pro finanční účtárnu
  • kontroluje oprávněnosti fakturace za provedené služby související s majetkem města
  • kontroluje skutečný právní stav nemovitostí v porovnání s evidenčními údaji katastrálního úřadu včetně zajištění nápravy nedostatků
  • spolupracuje s katastrálním úřadem a pozemkovým úřadem a s jinými úřady dle kompetence
  • zajišťuje oceňování nemovitostí, komplexní evidenci budov, staveb, pozemků
    ve vlastnictví města v návaznosti na účetnictví, zápisy do evidence nemovitostí na katastrálním úřadě pro majetek, který přechází do vlastnictví města, resp. Z vlastnictví města, všechny výpisy z evidence nemovitostí na katastrálním úřadě pro majetek, s kterým bude město nakládat
  • sjednává zhotovení či opravy veřejně prospěšných zařízení a městského mobiliáře včetně výběrových řízení
  • spolupracuje s dopravní komisí
  • zodpovídá za funkčnost dopravního značení, stánkový prodej, parkoviště
  • zodpovídá za agendu záborů veřejného prostranství
  • vydává souhlasy vlastníka majetku
  • zpracovává agendu týkající se zásahů do majetku města, včetně uzavírání smlouvy o právu provést stavbu a o budoucí smlouvě o zřízení věcného břemene
  • spolupracuje se subjektem spravujícím městské nemovitosti

b)na úseku bytová problematika

  • eviduje žadatele o byt, prověřuje žádosti
  • zajišťuje podklady pro výměny bytů, zpracovává podklady pro prodej bytů
  • zajišťuje soudní výpovědi
  • zajišťuje předání prodaných, nově postavených a přidělených bytů

c)oddělení správy hřbitova

  • pečuje o běžnou údržbu a opravy zařízení včetně zajištění odstranění závad na hřbitovech Náchod a Pavlišov
  • zajišťuje udržování běžného pořádku hřbitovů, vsypové, rozptylové loučky, smuteční obřadní síně a nejbližšího okolí
  • přijímá objednávky na pronájem obřadní síně, vybírá poplatky od pohřebních služeb za pronájem síně a chladírny
  • poskytuje potřebné informace o hrobech, zemřelých a provozu hřbitova pohřebním službám a veřejnosti
  • spolupracuje s pohřebními službami, dle jejich informací provádí evidenci uložení zemřelých (v rakvích a urnách) do karet hrobů a knihu zemřelých
  • zajišťuje vybírání poplatků za pronájem hrobových míst a služeb spojených s nimi, vybírá poplatky v hotovosti s povinností měsíčního vyúčtování provozní zálohy anebo prostřednictvím poštovních poukázek, provádí evidenci, urguje dlužníky.

Poskytuje informace podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů, v rozsahu své působnosti.

Odbor spravuje finanční prostředky svěřené rozpočtem města v ORJ 24.